خبرهای داغ:

پس از ۳۰سال انتظار| افتتاح استخر بزرگ ذخیره آب شهر کلاته رودبار دامغان

استخر ذخیره آب بزرگ شهید ساجدی شهر کلاته رودبار شهرستان دامغان باظرفیت ۳۶۵ هزار متر مکعب پس از ۳۰ سال انتظار مردم این منطقه با حضور استاندار سمنان به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۹۴۹۱۲۱۸
|
۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از دامغان، همزمان با دهمین روز از دهه مبارک فجر و با حضور سیدمحمد رضا هاشمی استاندار سمنان، برخی مدیران کل این استان و مسئولان شهرستانی بزرگترین استخر ذخیره آب استان سمنان در شهر کلاته رودبار دامغان، پس از قریب به ۳۰ سال انتظار مردم این منطقه، با پیگیری‌های فراوان مسئولان شهرستان به ویژه نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی و اختصاص قریب به ۱۱ میلیارد تومان اعتبار در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱رسما افتتاح شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در آیین افتتاح این پروژه اظهارداشت: این استخر بزرگ ذخیره آب که برای بخش کشاورزی شهر کلاته رودبار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، از نوع استخر‌های خاکی با پوشش ورق ژئوممبران و در زمینی به مساحت ۷.۵ هکتار احداث شده است که امکان ذخیره ۳۶۵ هزار مترمکعب آب بخش کشاورزی در آن وجود خواهد دارد.


محمدرضا قاسمی با بیان اینکه برای احداث این استخر ذخیره آب بیش از ۶۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع ورق ژئوممبران با ضخامت ۱.۵ میلی‌متر استفاده شده است، افزود: بیش از ۸۰۰ هکتار از اراضی زراعی و باغات منطقه کلاته رودبار با احداث و بهره‌برداری از این استخر ذخیره آب، آبیاری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از شرکت‌های تخصصی پیمانکاری در حوزه کشاورزی، کار اجرای زیرسازی این استخر ذخیره آب کشاورزی را بر عهده داشته است، گفت: کار فنس‌کشی و اجرای ورق پوششی ژئومنبران این استخر نیز توسط بسیج سازندگی استان سمنان برعهده گرفته است و شورای شهر و شهرداری کلاته رودبار نیز در مسیر تکمیل این پروژه نقش بارزی ایفا کردند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه احداث خط لوله انتقال آب از آبسیج به استخر ذخیره آب شهید ساجدی کلاته رودبارمجموعاً هشت کیلومتر طول دارد که با اختصاص اعتبار ۴۲۰ متر لوله در سالجاری، قریب به سه کیلومتر از این خط لوله اجرا شده و امیدواریم فاز دوم احداث این خط لوله در آینده بسیار نزدیک با اختصاص اعتبارات لازم اجرا شود.

پس از ۳۰سال انتظار| افتتاح استخر بزرگ ذخیره آب شهر کلاته رودبار دامغان//////انتشار

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار